Half term - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Judy Zwan - WaarBenJij.nu Half term - Reisverslag uit Manchester, Verenigd Koninkrijk van Judy Zwan - WaarBenJij.nu

Half term

Blijf op de hoogte en volg Judy

04 November 2016 | Verenigd Koninkrijk, Manchester

Waar in Nederland de herftvakantie een aangename pauze tussen de zomervakantie en de kerstvakantie is, hebben ze hier in Engeland de zogenaamde "half term". Huxley en Sullivan hadden dus vrij van school en daarom ging het gezin een paar dagen weg. En ik mocht mee! Op facebook noemde ik het een lang weekend, maar ik kreeg het commentaar dat 5 dagen geen weekend is... vandaar dat ik het maar een paar daagjes weg noem, haha.

Donderdag 20 oktober vertrokken Lauren, Sullivan, Huxley en ik (Ashley was op zakenreis en zou zich later bij ons voegen). Het uiteindelijke doel was Manchester, maar dat vinden ze te ver rijden (4 uur) dus vandaar dat we een tussenstop van een nachtje zouden maken in Solihul (bij Ashley's ouders). Vanuit hier ben ik gelijk naar Birmingham gegaan voor een middagje. Ik moet eerlijk bekennen dat ik vooral bij Bulls Ring ben blijven hangen, een vrij groot winkelgebied... maar vooruit, ik heb ook een kerk gezien haha.
's Avonds lekker uit eten met de hele familie en de volgende dag naar Manchester. Het gezin bleef daar bij vrienden slapen net buiten het centrum, ik had een hostel geboekt om het centrum in te gaan.
Ik kreeg de naam van het hostel getipt en pas nadat ik had geboekt, bedacht ik me om misschien wat recensies te lezen... nou daar kreeg ik gelijk een hartverzakking van (ik durfde eigenlijk niet meer in te checken).
Maar echt, het was super! Het is natuurlijk niet zoals een 4-sterren hotel, maar goed dat zocht ik ook niet. Ik kan een hostel echt aan iedereen aanraden, vooral als je alleen reist of met een klein gezelschap van vrienden. Ik sliep in een kamer voor 10 vrouwen (lag helemaal vol) en heb daar al zulke leuke mensen leren kennen! Ik ben beide avonden met twee Franse meiden op stap gegaan.
Op de eerste avond was er een pubcrawl (kroegentocht). Toen ik om 2 uur 's middags incheckte, stond er 1 naam op de lijst hiervoor, om 's avonds 9 uur waren dat er 30. Het was zo gezellig om zoveel mensen uit allemaal verschillende landen te ontmoeten. Ik heb mensen ontmoet uit Australië, Frankrijk, Canada, Engeland, Whales... Het nachtleven in Manchester kan ik ook zeker aanraden!
Gevolg was wel dat ik pas om 12 uur de volgende dag op pad ging, maar goed, dat was het ook wel waard :) Met het uitslapen in een hostel valt het dus ook best mee!

Als je een stad zoekt zoals Rome of Parijs (met tientallen highlights en bezienswaardigheden die iedereen al kent), dan is Manchester het niet voor jou.
Manchester is gewoon een fijne stad om te struinen, mooie gebouwen te zien en waar je kan genieten van een fijne sfeer. Aanvankelijk dacht ik dat Manchester een vrij industriële stad was, maar dat ligt echt aan de wijk waar je bent.
Albert Square (een plein), Castlefield, the Lowry (heel futuristisch gebouw), Deansgate (een straat) en the John Rylands library zijn voorbeelden van bezienswaardigheden die ik heb gezien. Niet de beroemde namen waar iedereen van heeft gehoord, maar daardoor niet minder mooi of leuk om te zien! Helaas geen bezoek kunnen brengen aan het stadion, dat lag niet bepaald op de route.

Op zondag ging het hele gezin en ik terug naar Solihul voor een traditionele Sundayroast bij de ouders van Ashley en een overnachting. Ja ja, die Sundayroast is wel iets waar ik fan van ben hoor. Een hele tafel vol met vooral ovengerechten (denk aan (zoete) aardappels, gemengde groentes, kip, rosbief en sauzen) daar maak je mij erg blij mee!
Op maandagochtend ben ik nog naar Stratford-upon-Avon geweest, de stad van William Shakespeare. Wat een snoezig stadje is dat! Hier kun je onder anderen het geboortehuis van Shakespeare vinden, net als het huis van Anne Hathaway (Shakespeares vrouw), Holy Trinity Church (de begraafplaats van Shakespeare) en New Place (huis van Shakespeare).
Stratford-upon-Avon is zeker goed voor een (kort) dagje geschiedenis.

Toen we op maandag weer naar huis gingen, was het tijd voor gezinsuitbreiding in de vorm van drie kittens. Elk ander gezin zou één of twee katten nemen, maar mijn gastgezin vond het zielig één kitten achter te laten (en bovendien konden ze niet zo goed beslissen welke kitten er achter zou moeten blijven). Bertie, Queenie en Maisie... wat een donderstenen zijn dat ook! Ze passen er goed bij haha. Ook erg gezellig voor mijn bankhangmiddagjes, tenzij Queenie uitgebreid voor het beeld gaat zitten...

Vorig weekend was het ook tijd voor mijn eerste bezoek: Lara kwam langs, super leuk! Vrijdagavond gezellig stappen in Pryzm, op zaterdag naar London geweest. Dat Lara alleen dit jaar al drie keer in London is geweest, maakt even niet uit, haha.
Mijn gastgezin was erg blij met het "Nederlandse voedselpakket" dat mijn zus had meegenomen (volgens mij paste er geen kledingstuk meer in Lara's koffer met al dat lekkers). Vooral de ontbijtkoek en de stroopwafels vielen erg in de smaak, de drop wat minder (wat betekent: meer voor mij!).
Het is zo grappig dat waar ik nu woon, tot ruim jaar jaar geleden nog Lara's woonplaats was. Onze gastgezinnen wonen namelijk letterlijk 3 straten bij elkaar vandaan.

En dat was mijn "half term". De scholen zijn deze week weer begonnen, de routine zit er weer in. Het gaat hier nog steeds erg goed. Ik heb een gezellig clubje vriendinnen, mag nog steeds in m'n handjes knijpen met mijn onwijs leuke gastgezin en ik maak eigenlijk elke dag wel wat leuks mee!

Ik houd jullie op de hoogte!
Big kisses,
Judy









Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judy

Actief sinds 30 Aug. 2016
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 4250

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2016 - 01 Augustus 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: