Al bijna een maand! - Reisverslag uit Thames Ditton, Verenigd Koninkrijk van Judy Zwan - WaarBenJij.nu Al bijna een maand! - Reisverslag uit Thames Ditton, Verenigd Koninkrijk van Judy Zwan - WaarBenJij.nu

Al bijna een maand!

Blijf op de hoogte en volg Judy

26 September 2016 | Verenigd Koninkrijk, Thames Ditton

Hallo allemaal!

Wat gaat de tijd toch al snel, ik zit hier al bijna een maand! Behalve dat ik het onwijs goed naar m'n zin heb, heb ik hier ook al veel geleerd. Daarom dit keer een blog met "wist-je-datjes". Lara (en misschien wel meer van jullie) zal een groot deel waarschijnlijk al wel weten... maar goed, hier komen ze:

Wist je dat...

- ...de omgeving hier stikt van de kleine (en grotere) beesten?
Elke dag als ik de kinderen naar school breng en ze weer ophaal, loop ik langs een klein park met veel bomen. En elke dag spot ik wel meerdere eekhoorntjes! Centerparcs is er niks bij! Super schattig (al duurt het dan wel ietsje langer om naar school te komen).
Ook lopen er hier 's avonds veel vossen rond, zoals jullie al hebben kunnen zien op mijn Facebook. Het is hier dus heel normaal dat als je 's avonds door een verlaten winkelstraat loopt, je zomaar een vos tegen het lijf loopt... moet kunnen toch?

- ...ik hier super veel aanzien heb als leerkracht (ja ja :) )
Het is nu al een paar keer voorgekomen dat Lauren me voorstelde aan mensen waarbij me werd gevraagd wat ik in Nederland doe. Ik vertel ze dan dat ik leerkracht ben. De gebruikelijke reactie is dan dat de persoon een "ahaa"geluid maakt, zich draait naar Lauren en fluistert "Oh, she's gooooood!" Heerlijke reactie haha, al legt de reactie van Lauren dan wel wat druk op me ("I know! My kids will be so great by the end of this year").

- ...de Engelsen dol zijn op mijn fiets (en ik ook!)
Zo liep ik pas met mijn fiets aan de hand langs een restaurant in Esher. Daar stond een ober in de deuropening, die mij en m'n fiets aanstaarde en vervolgens zei "wow, beautiful bike!" Zo willekeurig, maar zo leuk haha.

-...Engelse tijden iets anders worden uitgesproken dan de Nederlandse.
Ik kreeg een smsje van Ashley (hostdad) "Is it okay if I come home half 6?" Tuurlijk, dacht ik, want normaal komen de ouders om 6 uur thuis. Scheelt me een half uurtje! Nou niet dus, want waar half 6 in Nederland 17.30 is, wordt er hier bedoelt 18.30, dus een half uur ná 6... Oops!

-...je niet kan uitslapen in een huis met kinderen?
Uiteraard is dit al bekend voor de papa's en mama's onder ons. Maar voor een meid van 22 die gewend is om een gat in de dag te slapen (12 uur is heel normaal in het weekend), is het best een omschakeling als 9 uur ineens je max is.... Wat niet heel relaxt is als je om 5 uur thuis komt van een avondje stappen (bedankt zus, voor de tip van Pryzm!!). Maar goed, dat neem ik dan maar voor lief :)

-... ik hier behalve Engels ook Frans leer?
Er zitten hier zoveel verschillende au pairs. De au pairs waar ik het meest mee optrek, zijn Frans. En hoewel zij goed Engels spreken, vind ik het dan grappig om wat Frans op te pikken. Zo kan ik al best wat losse woordjes in het Frans roepen... al zijn ze niet allemaal even netjes. En dan vertel ik hen wel eens een woordje Nederlands (al vonden ze de Nederlandse liedjes die ik ze liet horen wel raar).
Ook wil Ashley vaak wat Nederlandse woordjes leren, wat hilarische streken oplevert.
Ik doe hier trouwens een advanced cursus voor het Cambridge Exam, wish me luck!

Zo zijn er nog meer dingetjes die ik heb meegemaakt (super goedkope pubs ontdekken, nieuwe dingen proeven, super leuke mensen die ik leer kennen, plaatsen die ik zie, met de kinderen op stap gaan...) wat mijn tijd hier onwijs fijn maakt. Het is zo heerlijk om eventjes in een heel andere omgeving te zijn dan wat ik gewend ben. En het helpt enorm dat ik in zo'n leuk gezin ben beland! Wat een droppies zijn Huxley en Sullivan. We raken steeds meer aan elkaar gewend en hebben het heel gezellig met elkaar. Ik laat snel weer van me horen!

Big Kisses (of zoals Ashley zou zeggen: toedeledokie!)
Judy

  • 10 Oktober 2016 - 13:55

    Jose:

    Ha die Judy, wat leuk om dit zo te lezen! Ik moest wel lachen om het verhaal van het uitslapen... hihi! Weet ik alles van.

    Geniet ervan! Deze ervaring neemt niemand je af!

    Groetjes José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judy

Actief sinds 30 Aug. 2016
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 4248

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2016 - 01 Augustus 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: