De eerste week - Reisverslag uit Thames Ditton, Verenigd Koninkrijk van Judy Zwan - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Thames Ditton, Verenigd Koninkrijk van Judy Zwan - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Judy

05 September 2016 | Verenigd Koninkrijk, Thames Ditton

Na uitgebreide zomervakantie was het dan eindelijk tijd: op naar Engeland om een jaar te werken als au pair!
Zondag 28 augustus, naar het Schiphol. Oh oh wat was het een korte nacht (maar wat was het gezellig, meiden!), een beetje brak was ik wel. Zenuwachtig ook, vooral of mijn koffer op tijd ingecheckt zou worden. In alle haast hoorde ik ineens achter me "Hee Judy!" De chaos was compleet: daar stonden ineens Eline, Denise en Rebecca voor mijn neus. Ze kwamen me uitzwaaien: super lief!
Maar hoezeer ik hen ga missen, eenmaal door de douane kreeg ik de lach maar niet van mijn gezicht: het avontuur was begonnen!
Op het vliegveld van Heathrow werd ik opgehaald door Lauren, de moeder van mijn gastgezin. Ze had me al gesmst dat er een barbecue met wat vrienden zou zijn. Ik dacht hierbij aan een stuk of 6 vrienden, waarschijnlijk met wat kinderen... Nou, het hele huis zat vol! Ik geloof dat er in totaal een stuk of 20 mensen waren met kinderen erbij. Wat een gezellig welkom was dit! Dit belooft wat voor de toekomst!
Huxley, het oudste zoontje (5) liet me gelijk de eerste verdieping zien. Sullivan (3) was wat terughoudender. Dat kwam later die avond helemaal goed, toen ik allemaal knuffels van hem kreeg.
Op maandag was er een national bankholiday, wat inhoudt dat iedereen vrij was. We gingen dus met het hele gezin op stap. Op naar het bos: Ashley (de vader) had een fuik gemaakt om crayfish (een soort kleine kreeft) te vangen. Geen idee waarom, maar hij heeft iets met die beestjes. Later deze week zijn we nog een paar keer op stap gegaan met een fuik, helaas tot nu toe zonder resultaat. Ik vond het allang prima, want we gingen naar een heel mooi bos. Ook zijn we nog met de fiets naar een terrasje gegaan.
Lauren was vrij tot en met woensdag, dus zij en de kinderen hebben mij de omgeving laten zien en we zijn elke dag met z'n viertjes op stap geweest.
Donderdag was het tijd voor mijn eerste dagje alleen met de kids.
We zaten in de woonkamer, toen Huxley uit het raam keek en aankondigde dat er een vrachtwagen voor het huis was gestopt. Yes, dat betekende dat mijn fiets en tassen er waren! Zo grappig, een grote vrachtwagen die voor het huis stopt en alles wat erin zat, was een fiets en twee tassen. Je zou maar een buurman hebben gehad met een vrachtwagen bedrijf :) (bedankt Leen!!)
De kinderen hadden allebei tennislessen vandaag. Super schattig, die kleintjes met een tennisracket die bijna de helft van hun lengte is. En wat deden ze het goed!
Op vrijdag is Lauren thuis en dus heb ik een lang weekend. Ik ben op mijn Hollandse fiets naar Kingston gefietst. Moet nog wel een beetje wennen aan het links rijden... oops.
Tot nu toe heb ik elke avond met Lauren en Ashley gegeten. Ik kan best wel wennen aan Ashley's kookkunsten... heerlijk! Barbecue, steak, rijstgerechten, aardappelpartjes... ik denk niet dat ik het Hollandse bordje met gekookte aardappels, groente en vlees ga missen (sorry mam, ligt niet aan jou).
Gisteren (zondag) heb ik vrienden gemaakt. Een Spaans meisje die ik via Facebook leerde kennen, had me uitgenodigd om met haar zus en een vriend de dag door te brengen. Heel erg gezellig was dat!

Oh en trouwens... zondag wilde de dochter van een vriendin van de familie graag mijn haar doen. "Prima joh" zei ik tegen haar moeder, "ik heb alleen twee jongens, die willen mijn haar toch niet doen, dus ik vind het niet erg."
Guess again! Donderdag zaten beide jongens mijn haar te borstelen! "Can I give you a haircut?" Ik heb hier dus ook een beetje het beste van twee werelden, stoere jongens die lekker spelen en ravotten maar toch af en toe willen tutten, haha.

Ik voel me al best wel thuis hier en heb er heel veel zin in om mijn best te doen voor de familie. Ik ga er een topjaar van maken en houd jullie daarvan op de hoogte!

Big kisses
Judy

  • 05 September 2016 - 11:51

    Hans:

    Hartstikke leuk judy!!
    Veel plezier daar

  • 05 September 2016 - 12:02

    Eefje:

    Hoe leuk, nu al een verslag!
    Klinkt supergoed. Heel fijn!
    Kijk je uit met een "haircut".... Daar heb je slechte een ervaring mee haha
    Good luck and have fun!
    Ben trots op je! xxx

  • 05 September 2016 - 17:45

    Merel:

    Leuk leuk leuk! Lekker genieten!!!!

  • 05 September 2016 - 17:57

    Stephanie:

    Hey Judy, ik zag dat je een blog had gemaakt ik dacht even lezen hoe je het tot nu toe hebt echt super leuk om te lezen hoe je dat beleefd! mijn nichtje is ook voor een jaar naar Canada gegaan die wilde dan z'n school jaar daar mee maken en alles, vind het echt stoer van je je laat toch alles achter en daar bouw je een leventje op!
    Veel plezier nog en geniet er ook van!
    Groetjes Stephanie! X

  • 06 September 2016 - 13:12

    Eline:

    Ik had je verhalen natuurlijk al gehoord, maar ook super leuk om je verhaal te kunnen lezen. Gelukkig heb je het naar je zin ❤

    Dikke kus

  • 06 September 2016 - 16:05

    Donna:

    Super leuk juud!! Dat komt helemaal goed daar! Wat een leuk begin zo :) Xx

  • 07 September 2016 - 10:49

    Judy:

    Dankjullie wel voor de lieve reacties!! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judy

Actief sinds 30 Aug. 2016
Verslag gelezen: 449
Totaal aantal bezoekers 4249

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2016 - 01 Augustus 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: